לוגו שמר בטיחות יועצים

נקודות לאיסוף עצמי (בתיאום מראש)

• האלונים 9, באר יעקב
• אברהם פצ'ורניק 17, נס ציונה

יועצי נגישות מורשים

יועצי נגישות

שמר בטיחות יועצים ייעוץ נגישות על ידי יועצי נגישות מורשים

לפרטים נוספים וקבלת שירות ע"י יועצי נגישות מורשים חייגו 052-232-1144, ונשמח לעמוד לשירותכם.

שירות יועצי נגישות מורשים שעברו הכשרה והסמכה על פי דרישות חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, התשנ"ח-1998 ותקנותיו.

חברת שמר בטיחות יועצים, יועצי בטיחות ונגישות. מתמחה במתן מענה כולל בתחום ייעוץ הנגישות, על ידי יועצי נגישות מורשים גם תחום נגישות מתו"ס (מבנים תשתיות וסביבה) וכן מורשי נגישות השירות.
לקבלת ייעוץ נגישות פנו אלינו בטלפון – 052-232-1144.

מה בין יועצי נגישות מורשים ויועצים שאינם מורשים

יש לציין כי שמר בטיחות יועצים פועלים בתחומי ייעוץ נגישות מתוך היותם מורשי נגישות רשומים ברשות הלאומית להסמכת מעבדות כמוסמכי מורשי נגישות מתו"ס ומורשי נגישות השירות. לאחר עמידה בכל דרישות החוק והתקנות הן במסלולי ההכשרה והן בבחינות ההסמכה.

חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, התשנ"ח-1998 והתקנות שהותקנו ליישומו. מגדירים במפורש את מסלולי ההכשרה ותהליכי ההסמכה והרישום אשר בסופם יוגדר מי רשאי לשמש כמורשה נגישות השירות או כמורשה נגישות מתו"ס.

המחוקק העניק את מלוא החשיבות גם לדרישות ההכשרה המקצועית הבסיסית, אך גם לצבירת ניסיון בתחום העיסוק הרלוונטי, כבסיס הכרחי.

מורשה נגישות לעסקים

בטרם יכול אדם לגשת למסלול ההכשרה לשמש כמורשה נגישות. יועצי נגישות מורשים הנם בפועל, נציגיו של המחוקק, בבואו ליישם את מטרותיו של החוק לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות.

המחוקק מקדיש תשומת לב רבה אל מכלול תהליכי התכנון, התאמות ושינויים אשר נדרשים על מנת ליישם את כוונותיו של החוק.

הן בעידוד השוויוניות כלפי בעלי מוגבלויות אך תוך הקפדה על כך שכלל השינויים לא יהוו מפגע בטיחותי כלפי הכלל או בעל המוגבלות. כמו כן על השינויים וההתאמות לעמוד בדרישות התקינה והבטיחות המחמירים הכלליים.

דוגמא למצב בו מבצעים תהליך הנגשה ללא פיקוח של מורשה נגישות מוסמך

ראוי לציין כי לעיתים, מתוך כוונות טובות. מתבצעים שינויים והתאמות לבעלי מוגבלויות על ידי מטפלים, קרובים, מורים ומעסיקים (לדוגמא), שאינם מורשי נגישות מוסמכים.

על אף כי התאמות אלה, כל מטרתן היא שילובו של בעל המוגבלות, מתוך רצון לאפשר לו לקחת חלק בחיי היומיום של סביבתו הטבעית.

לממש את מטרותיו של החוק, אשר מבטא באופן חד וברור, את הלכי הרוח של החברה בישראל, בנושא קבלת האחר והשונה ושילובם בחברה. ללא ייעוץ נגישות של מורשה נגישות מוסמך ייתכנו תקלות בהמשך הדרך.

מקרה שחוזר ונשנה הוא ניסיון של גורמים שאינם מורשי נגישות, לעשות שינוי, התאמה ולהוסיף לגרם מדרגות המונה 3-4 מדרגות בכניסה למבנה, רמפה לכסא גלגלים עשויה עץ שהוזמנה מנגר שאינו בעל הסמכה כיועץ נגישות.

יועצי נגישות מורשיםרמפה כזאת עלולה להיות מפגע בטיחותי ולשמש מלכודת לבעל מוגבלות אשר ינסה לעלות עליה עם כיסא הגלגלים שלו. יכולות להתרחש תקלות שונות שאף יסכנו ממש את המשתמש ברמפה.

למשל התרופפות שתגרום לקריסת הרמפה באמצע השימוש. ניתוק הרמפה מהעיגונים לגרם המדרגות יכול גם הוא להוות מפגע בטיחותי למשתמש.

לעיתים על מנת לאפשר שימוש בטוח יש ליצור מעקה כך שהמשתמש ברמפה לא יכול להחליק לאחד הצדדים שלה.

במידה והרמפה מיועדת לשימוש בעלי מוגבלי תנועה הולכי םיש לוודא שיש לה מעקה המותקן על פי התקן.

כאשר בעל מוגבלות חייב שימוש במעקה וזה אינו מותקן באופן תקני מתעוררת סכנה שעלולה להוות מכשול למי אשר באופן טבעי סובל ממוגבלות תנועה.

זאת היא אך דוגמא לכך שבכל מקרה בו יש צורך לבצע התאמות ושינויים בסביבת חיים קיימת, יש לפנות ולהיעזר בסיוע של יועצי נגישות מורשים. מורשה נגישות השירות או מורשה נגישות מתו"ס על פי הנדרש.

מורשה נגישות השירות לביצוע התאמות ספציפיות ואישיות על מנת לאפשר את שילובו המיטבית של בעל המוגבלות בתפקודי יומיום (לימודים, עבודה, בית וכו'). מורשה נגישות מתו"ס (מבנים, תשתיות וסביבה) כאשר יש לבצע תכנון או שינויים מרחיקי לכת.

שמר בטיחות יועצים – יועצי נגישות מורשים שעברו הכשרה והסמכה על פי דרישות חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, התשנ"ח-1998 ותקנותיו.

חברת שמר בטיחות יועצים, מתמחה במתן מענה כולל בתחום ייעוץ הנגישות, על ידי יועצי נגישות מורשים גם תחום נגישות מתו"ס (מבנים תשתיות וסביבה) וכן מורשי נגישות השירות. לקבלת ייעוץ נגישות פנו אלינו בטלפון – 052-2321144.


אהבתם? שתפו
Search

יצירת קשר:

מאמרים אחרונים:

משטחי אזהרה פוליאוריטן
מאמרים יועץ בטיחות

משטחי אזהרה פוליאוריטן

שמר בטיחות יועצים מכירה ישירה של משטחי אזהרה פוליאוריטן ליצירת מרחב נגיש אספקת משטחי אזהרה פוליאוריטן להתקנה לפני גרם מדרגות או שינויי מפלסים ליצירת משטח

תכנון קונסטרוקציה
מאמרים יועץ בטיחות

תכנון קונסטרוקציה מסבך לאירועים

שמר בטיחות יועצים – שירות תכנון ואישור קונסטרוקטור לפרויקטים בארץ ובחו"ל אנו מתמחים בתכנון קונסטרוקציה של מסבך טראסים לתאורה לרשויות מקומיות ועיריות, מפיקים מוסדיים ופרטיים

רמפה לכסא גלגלים
מאמרים יועץ בטיחות

רמפה לכסא גלגלים

מצבים בהם יש להשתמש ברמפה מתקפלת להתקנה קבועה או זמנית ליצירת מרחב נגיש שמר – מכירה והשכרה של רמפה לכסא גלגלים להתקנה עצמית או כולל

מאמרים נוספים:

סקר נגישות
מאמרים יועץ בטיחות

סקר נגישות

ביצוע סקר בטיחות וסקרי נגישות מתו"ס ונגישות השירות