לוגו שמר בטיחות יועצים

נקודות לאיסוף עצמי (בתיאום מראש)

• האלונים 9, באר יעקב
• אברהם פצ'ורניק 17, נס ציונה

תפקידיו של ממונה בטיחות

מהנדס בטיחות

ייעוץ והכוונת הצוות לעבודה בטוחה יותר

לפרטים נוספים וקבלת שירות מממונה בטיחות מוסמך חייגו 052-232-1144, ונשמח לעמוד לשירותכם.

מה הם  תפקידיו של ממונה בטיחות? ומדוע חשוב שבכל מקום עבודה יהיה ממונה בטיחות כזה? תפקידו של ממונה בטיחות הינו תפקיד הכרחי כדי לשמור על בטחון העובדים ומקום העבודה. במאמר הבא, 'שמר בטיחות יועצים', מסבירים יותר על התפקיד ומשמעותו.

תפקידיו של ממונה בטיחות במקום העבודה

תפקיד של אדם זה במקום העבודה, בין אם מדובר במפעל, מרכז לוגיסטי, מחסן ייצור, מרכז ממוחשב וכל מקום עבודה הוא לייעץ ולעזור למעביד להבין מהן התקנות, התקנים והחוקים שחלים עליו במקום העבודה בנוגע לבטיחות העובדים. הממונה עוזר למעסיק ולצוות לנהל את המקום ולתכנן אותו בצורה שהבטיחות והנדסת האנוש במקום תהיה על הצד הבטוח ביותר לכל מי שנמצא בו.

תפקידיו של ממונה בטיחות

לממונה הבטיחות מגוון סמכויות ביניהן:

איתור מפגעי בטיחות והודעה עליהם, וידוא כי ישנם מתקנים שקשורים לבטיחות וגהות נכנה במפעל, דרישת סדרי בטיחות נכונים במפעל תוך בדיקת תהליכי עבודה נכונים במתקנים ובמבנים, כמו גם בציוד ובחומרים.

בנוסף תפקידיו של ממונה בטיחות להיות אחראי וממונה על קיום הוראות פיקוח על העבודה במקום, והוא מכין תכנית הדרכת עובדים לעבודה נכונה ועוד.

כיצד פועל ממונה בטיחות במקרה של תאונת עבודה?

במקרה כזה חלק מתפקידיו של ממונה בטיחות הוא לחקור את תאונת העבודה, הוא גם בודק מקרים של מחלות מקצוע (אם אירעו במקום העבודה), הוא מתעד את התרחישים, ומדווח אם אירעו הפרות של תקנות עבודה, והוא עוזר להפיק לקחים ולהבין מה השתבש.

בנוסף, על ממונה בטיחות להשגיח על מהלך העבודה במקום העבודה, ולוודא כי העבודה מתנהלת בצורה הבטוחה ביותר הן מבחינת ציוד תקין ובטוח, חומרים תקינים, כאשר עליו לבדוק איזה ציוד צריך בעוד תיקונים ובדיקות תקופתיות והוא צריך לבדוק כי העבודה עם המכונות נעשית כסדרה ועליו לדווח על כל שיבוש למעסיקים במקום העבודה.

בדיקות רפואיות לעובדים

עוד אחראי ממונה הבטיחות במקומות עבודה ספציפיים לוודא כי העובדים עברו בדיקות רפואיות וזאת במקומות שהעובדים חשופים לחומרים מסוימים, ועליו לוודא כי במקום העבודה בוצעו גם בדיקות סביבתיות לחומרים ולמקום על ידי מעבודת שהוסמכו לבצע בדיקות אלה.

לסיכום, תפקידיו של ממונה בטיחות להיות האחראי על כל מה שקשור לבטיחות העובדים החל מבדיקות שגרתיות, עד לניהול תאונות עבודה וניהול מצבי חירום במקום העבודה כגון תרגילים ומצבי סיכון במפעלים ובמקומות עבודה שונים תוך שהוא מסתייע בשיתוף פעולה רצוף מהמעסיק.

ליצירת קשר עם שמר בטיחות יועצים – יועץ בטיחות וממונה בטיחות בעל הסמכה פנו אלינו בטלפון 052-232-1144 נשמח לעמוד לשירותך.

אהבתם? שתפו
Search

יצירת קשר:

מאמרים אחרונים:

רכב נגיש
מאמרים יועץ בטיחות

רכב נגיש להעברת נכים

תכנון ויישום הפיכת רכב תפעולי חשמלי ארוך לרכב נגיש להעברת נכים שמר בטיחות יועצים מתמחים בשדרוג רכב תפעולי חשמלי לרכב נגיש להעברת נכים בכסא גלגלים

משטחי אזהרה פוליאוריטן
מאמרים יועץ בטיחות

משטחי אזהרה פוליאוריטן

שמר בטיחות יועצים מכירה ישירה של משטחי אזהרה פוליאוריטן ליצירת מרחב נגיש אספקת משטחי אזהרה פוליאוריטן להתקנה לפני גרם מדרגות או שינויי מפלסים ליצירת משטח

תכנון קונסטרוקציה
מאמרים יועץ בטיחות

תכנון קונסטרוקציה מסבך לאירועים

שמר בטיחות יועצים – שירות תכנון ואישור קונסטרוקטור לפרויקטים בארץ ובחו"ל אנו מתמחים בתכנון קונסטרוקציה של מסבך טראסים לתאורה לרשויות מקומיות ועיריות, מפיקים מוסדיים ופרטיים

מאמרים נוספים:

מהנדס בטיחות
מאמרים יועץ בטיחות

מהנדס בטיחות – קונסטרוקטור

איך בוחרים קונסטרוקטור מהנדס בטיחות לפרויקט? לפרטים נוספים והזמנת קונסטרוקטור חייגו אלינו 052-232-1144, ונשמח לעמוד לשירותכם. שמר בטיחות יועצים חברה ותיקה לשירותי בטיחות. להזמנת מהנדס

טופס 36
מאמרים יועץ בטיחות

דוגמא לטופס 36 לקבלת פטור מנגישות להורדה

טופס 36 – פטור מביצוע התאמות נגישות בבניין ציבורי קיים עקב סיבות הנדסיות הצהרת נגישות לקבלת פטור מעמידה בדרישות תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות