ביצוע סקר בטיחות וסקרי נגישות מתו"ס ונגישות השירות
לפרטים נוספים חייגו אלינו 052-232-1144,ונשמח לעמוד לשירותכם.
עריכת סקר נגישות לקבלת אישור נגישות לעסקים, מבני ציבור, בנייני מגורים, אירועים, סביבה ותשתיות בפיתוח וכו'
סקר נגישות חייב להתבצע על מנת לעמוד בדרישות תקנות הנגישות של חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, תשנ"ח-1998.
מהו ולמה מיועד הסקר? האם ניתן לקבל אישור נגישות לעסקים ללא סקר נגישות?
יש להבחין בין שני תחומים עליהם אמון מורשה נגישות, נגישות מתו"ס (מבנים, תשתית, וסביבה) ונגישות השירות.
סקרי נגישות מחייבים התייחסות לשני המימדים על פי מאפייני המקום וגם הפעילות המתרחשת בו.
כמו כן ניתן להבחין בין הפיכת מקום או מרחב קיים לנגיש לבין תכנון והקמה של מקום חדש ובתכנון ההנגשה.
שמר בטיחות יועצים מספקים לכם שירות לביצוע סקר נגישות וסקר בטיחות לקבלת אישור נגישות לרישיון עסק.
לבירורים ופרטים נוספים התקשרו אלינו לטלפון: 052-232-1144 או השאירו הודעה בטופס צור קשר ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי.
מטרת סקר נגישות
תהליך סקר נגישות כולל בדיקה ובקרה יסודית שהמטרה הסופית שלה היא ליצור סביבה נגישה, בטוחה, נוחה ומכבדת גם לבעלי מוגבלויות.
סביבה מונגשת שתאפשר גם לבעלי מוגבלת לפעול וליהנות במכלול השירותים הניתנים במקום במירב העצמאות האפשרית.
מי ומתי חייבים להיערך לעמידה בדרישות תקנות הנגישות
כל גוף, ו/או מקום שבו מסופק שירות כלשהו לציבור הכללי ו/או הפרטי ובכלל זה מבני מגורים פרטיים גדולים.
עסקים גדולים, חברות, ארגונים וגופים ציבוריים חייבים לעמוד בדרישות נגישות מתו"ס ונגישות השירות כאחת.
כיום לא יחודש רישיון עסק ולא יתקבל אישור לפתיחת עסק או רישיון אכלוס (טופס 4) ללא עמידה בדרישות הנגישות.
סוגים של סקרים לאישורי נגישות
אלו הם רק דוגמאות לנושאים שאותם בוחן מורשה נגישות בעת עריכת סקר בטיחות ונגישות.
הדרישות בתקנות הנגישות מתייחסות גם לגודל המקום ומאפייני השירות הניתן בו.
במקרים רבים סקרי נגישות מתייחסים הן לאלמנטים בתחום נגישות השירות והן בתחום נגישות מתו"ס.
דוגמא לתחומים הנסקרים בנגישות מתו"ס
- שילוט חיצוני המפנה לכניסה נגישה.
- שילוט תקני לחניית נכים
- סימון חניית נכים.
- מסלול נגיש לירידה ועליה בין מפלס המדרכה למפלס הכביש.
- קיומה של כניסה נגישה.
- דלת כניסה נגישה.
- שלטי נגישות פנימיים והפנייה למעליות נגישות.
- מעקות בטיחות וידיות אחיזה לנכים בנקודות של הפרשי גובה.
- משטחי התראה ו/או פסי התראה בשינויי מפלסים ומדרגות.
- שילוט הפנייה אל מעברים נגישים.
- קופות ו/או דלפקי שירות נגישים.
- שירותים נגישים.
- תא מדידת בגדים נגיש.
- ועוד
חלק מהנושאים האלה מקבלים מענה בעת התכנון והבנייה של המבנה וסביבתו, וחלק בעת התאמתו לשימוש ספציפי.
דוגמא לתחומים המטופלים על ידי יועץ נגישות השירות
נגישות השירות מיועדת ליצור את התנאים שבהם גם מי שסובל ממוגבלות יכול לזכות ולקבל את השירות הניתן לקהל הרחב במיטב התנאים המתאימים לו.
- הנגשת אתרי אינטרנט של נותן השירות.
- מנגנוני הגברה בדלפקים נותני שירות.
- כפתורי הפעלה ברייל במעליות.
- קבלת מכשירים ניידים לשם האזנה באוזניות.
- קיומם של הנחיות והדרכות לנותני שירות בנושא הנגשת השירות.
- ועוד.
סקר נגישות השירות מחייב התייחסות לשירות הספציפי הניתן וגם לתנאים בהם הוא ניתן וכן ההתאמות הנדרשות.
סקר נגישות למצב קיים כתשתית לתהליך הנגשה לקבלת אישור נגישות לעסקים
הסקר על פי רוב מבוצע על מנת לבחון את המצב הקיים מבחינת תקנות הנגישות והגדרת השינויים הנדרשים.
תקנות הנגישות מאפשרות למבנים, מרחבים ונותני שירותים קיימים טווח זמן שבו עליהם לערוך את השינויים הנדרשים.
בבנייה ותכנון בנייה חדשה יש התייחסות לנגישות כבר בשלב התכנוני של מבנים קבועים ו/או מבנים ארעיים.
כיום הגשה לאישור של תוכניות בנייה ופיתוח סביבתי של שטחים ומבנים פרטיים וציבוריים מחייבת תכנון נגישות מתו"ס מראש.
בתנאים מסוימים אישור נגישות לרישיון עסקים ששטחם קטן יכול וינתן גם על סמך סקר עצמי ודיווח שחייב לעמוד בקריטריונים.
לבירורים ופרטים נוספים על עריכת סקר נגישות התקשרו אלינו לטלפון: 052-232-1144 או השאירו הודעה בטופס צור קשר ואנו נחזור אליכם בהקדם האפשרי.